Tuesday 27 May 2014

Raising Young Caliphs: Part 1


THE SEMINAR
BY ME
Alhamdulillah bersyukur ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah kurnianya memberi rahmat dan kenikmatan kepada kita sehari harian. Saya juga sangat bersyukur kerana dipilih oleh Allah untuk menghadiri seminar keibubapaan bertajuk :

"Raising Young Caliphs"
Petunjuk Islam dalam mendidik Kanak-kanak di awal usia
yang dianjurkan oleh
The Little Caliphs Program
berlangsung pada
Sabtu, 24 May 2014
MAEPS, MARDI Serdang.

Pada mulanya, masa peringkat awal promosi, saya memanglah bersemangat nak pergi, target nak harga pasangan (couple price sbb murah sket) jadi punye lah promote kat kawan2 tp tadde kawan yang respon. Hampalah saya sebab tadde gang. Pastu, last2 minute, kakak saya ajak saya pergi. Kakak  decided tak nak jadi volunteer utk seminar tu (kakak saya memiliki satu tadika LC gak).....yippee...ada kawan...
so kiranye ni program keibupaan kedua yang pernah saya hadiri....



Antara tarikan utama ialah para panelis yang terkenal lagi hebat.

Berikut tentatif program:







Keseluruhannya, seminar yang sangat menarik (saya tak pernah pergi parenting seminar lain jadi tak boleh nak buat perbandingan khusus..) jd yg penting dapat ilmu yang sangat bermanfaat. Banyak booth/ gerai jualan yang menarik perhatian saya sehinggakan saya borong banyak buku...melepaskan tensen konon...yelah org kata shopping boleh meregangkan stress jadi dr shopping benda merapu2 tak perlu, baik beli buku2 ilmu.



ni goodie bag yg dpt masa seminar tu: beg, buku program, pen,
buku nota kosong, majalah percuma (ada 2), adapun air mineral
dan cupcake dah habis dimakan.

ni tiket seminar


ni plak antara buku2 yg saya beli di booth2 yg ada di seminar ni. insyaAllah jika saya berkesempatan, di lain masa, saya akan buat ulasan (review) buku2 tersebut...











Tak nak cerita panjang, sebab tujuan utama yg sangat penting ialah untuk saya berkongsi ilmu yg diperolehi dari menghadiri seminar ini.

DISCLAIMER: pengisian2 yang dikongsi ini adalah hasil olahan/ tambahan (elaboration) saya dari nota ringkas yg saya sempat catat dari pembentangan para penyampai  dan mungkin tidak memberi gambaran refleksi sepenuhnya apa yg benar2 disampaikan. Mungkin juga ada info yang tertinggal sbb tak sempat salin etc terutamanya pengisian Ustaz Zahazan sbb suara ustaz yang "base" itu menyukarkan saya untuk menyerap lebih banyak info...saya ada masalah pendengaran sket mendengar suara "base". Harap maklum

Sila lah baca pengisian seterusnya...


Sebagai penutup,

JOM LAYAN MEDIA........



 







No comments:

Post a Comment