Saturday 22 September 2012

Cameron Highlands 2 - Rumah Penginapan TNB Sharples

Bersambung dari Cameron Highlands 1

Entry nih saya nak cerita sket psal rumah penginapan TNB.

papan tanda ke rumah penginapan
sampai dah....

Rumah Penginapan yang kami duduk nih namanya Sharples. yang nih utk kakitangan eksekutif TNB. Ada satu lagi rumah penginapan, Banglo Osmaniah, yang ni utk non-exec. Dulu masa bujang, saya duduk di rumah penginapan yang sama juga, masa tu ikut pakcik saya yang merupakan kakitangan TNB juga (skang dah pencen).

Setiap rumah penginapan ada org yang menjaganya dan keadaan rumah diurus dengan baik mcm hotel.

Rumah TNB kat Cameron Highlands nih besar dan sangat selesa. Ruang tamunya pon sangat besar. Ada tv tapi susah nak dpt siaran tv sbb tadde aerial. DVD player ada so kalau nak mai, bwk cd byk2...boleh layan...Tak dapat dinafikan setting rumahnya adalah setting rumah lama...tapi campur dengan suasana damai CH, terasa sangat tenang dengan hanya berada di sini...






yg ni ruang tamu kedua


Ruang dapur juga kemas dan lengkap dengan dapur untuk memasak, peti ais dan segala periuk kuali semua ada.Memang boleh buat macam rumah sendiri lah.


Ada 3 bilik kesemuanya.
laluan ke bilik

Master bedroom ada bilik airnya tersendiri dan di situ ada disediakan katil bersaiz king, almari baju, meja solek dan babycot.


Bilik kedua kecik sket tp juga ada queen bed, almari...babycot tadde...dlm master bedroom je. toilet pon kat luar tp dekat aje.


Bilik ketiga bilik mcm bilik org bujang ada 4 single bedded.pastu ada satu almari baju yang besar. Org nak nyorok dalam tu pon boleh.


Di luar, terdapat taman yg indah dipenuhi dengan bunga2 yang segar pastu ada taman permainan untuk kanak2...

ni gambo lama..tmn permainan ni dah diupgrade
 Kesimpulannya mmg puas duduk situ..dapat merehatkan minda dan badan. kalau rehat di rumah sahaja tak jalan2 pon dah rasa mencukupi sekadar sebagai getaway....layan DVD ka...

Nota: Gambar dalam entry nih byknya diambil tumpang gambar blog org lain... terima kasih saya tumpang gambar..

No comments:

Post a Comment