Sunday, 16 March 2014

Doa yang terhijab

Lps musim tengkujuh, negara dilanda dengan seberapa seketika cuaca sejuk luar biasa...kemudian diikuti pula dengan cuaca yang sangat panas menyebabkan hutan terbakar dengan sendirinya dan menghasilkan jerebu teruk di Malaysia barat. Dalam masa yang sama, kita mengalami masalah kehilangan pesawat MH 370...mulai saat itu, kita mulai memenuhi masjid untuk melakukan solat2 hajat.
 
Ada seorg ust ni berkata...kita skng byk melakukan solat hajat baik secara berjemaah dan individu...namun dlm kaadaan sedemikian, masih ada yg berpaling kepada perkara khurafat.

khufarat yg dianggap kecil ini menjadi hijab/penghalang kpd doa2 kita dr diangkat. 




perkara khurafat yang saya maksudkan adalah dengan hadirnya bomoh raja yang melakukan persembahan luar biasa kononnya menilik kedudukan pesawat MH 370.

fitnah demi fitnah melanda negara kita. peristiwa itu membawa keaiban kpd negara kita.

selepas kisah pesawat hilang, kisah bomoh raja....kemudian Negara kita sekali lagi digemparkan dengan kisah 6 remaja yang mati (katak) kerana mengambil dadah berlebihan (drug overdose) ketika beramai2 menghadiri konsert Festival Future Music (FMFA)


kisah penuh boleh dibaca di sini dan di sini

Allah dah aibkan negara kita....mula2 kisah kehilangan pesawat mh370...pastu tikar terbang di klia...skng remaja beragama islam mati di konsert sbb drug overdose....kita masih x malu2 lagi ke?

Antara intipati kuliah TG Dr Harun Din d S.Alam:
Kembali kepada cara hidup islam..sistem islam..kembali kpd Allah. Insaflah yg kita sedang diuji Allah...air di empangan makin kurang..3/4 malaysia berjerebu dan terbaru mh370. Berpuluh2 kapal and aircra
fts cari pun x jumpa. Allah nak ajar manusia bhw ilmu kita ni sgt sedikit berbanding ilmu allah. Kalau diambil seluruh lautan dan seluruh pokok dan tumbuhan2 hingga habis utk dijadikan tinta..masih x mampu nak menulis kalimah Allah..apatah lg ilmuNya.
Dia bacakan ayat quran ..jangan makan dan minum yg haram...maka kalau kita langgar ..mengundang kemurkaan Allah lalu Allah akan turun bala.

Apa yg berlaku mh370 jadikan malaysia tumpuan seluruh dunia. Allah malukan kita dgn peristiwa tikar terbang sehingga arab saudi kata kita biarkan syirik berleluasa. Memang itu yg berlaku sebenarnya...allah hina negara kita dgn peristiwa mcm ni.
Majoriti manusia x melihat peristiwa yg berlaku dgn mata hati bukan mata kasar. Mata hati kita buta kerana byk maksiat dan syirik. Allah ingatkan kita..kembali padaNya..pohon maaf..insaf. bila dah 3 4 hari x jmpa baru nk ingat Allah..baru nak solat hajat. Bagi yg terang mata hati..terus baca innalillahi wainna ilaihirojiuun sewaktu awal2 peristiwa berlaku. Dr harun din kata ikut pengalaman dia cuma saudi airline dan brunei yg baca doa perjalanan sebelum fly. Kenapa kita x berserah pd Allah dlm setiap permulaan perjalanan?

Di malaysia ni..byk sgt org islam percaya perkara khurafat..bomoh dah jadi kelaziman hinggakan org buat tikar terbang di klia pun xde org islam yg menghalang...hingga 1 dunia tgk kebodohan dan kesyirikan yg berlaku di negara kita...lihat dgn mata hati...itu penghinaan Allah pada kita.


Kembalilah kita kpd Allah secara total dan menyeluruh (total submission)...kerana hanya Dia Maha Mengetahui..segala ilmu milikNya.

Mungkin ini ujian buat kita agar kita tak terus alpa dan kembali kpdNya...dan inilah tanda kasih sayangNya kpd kita...Allah memanggil kita agar tidak terus jauh tersasar...jgn smpai keadaan itu terlambat dan ketika itu tiada apa melainkan azab Allah yg benar lagi nyata dan jelas.

P/s...ad dukhan semakin teruk...dlm ms yg sama sy nmpak masih ada pihak tidak bertanggungjawab membuat pembakaran terbuka...jabatan alam sekitar sila ambil tindakan.

 

No comments:

Post a comment